ناسا ، نوکیا را برای ایجاد شبکه تلفن همراه بر روی ماه انتخاب می کند!

 

همکاری نوکیا و ناسا برای ساخت

شبکه تلفن همراه بر روی ماه 

 

فناوری LTE / 4G نوید تحول انقلابی در ارتباطات سطح ماه را با ارائه داده های قابل اطمینان و نرخ بالای داده در عین حال حاوی قدرت ، اندازه و هزینه می دهد.
ارتباطات یک مولفه اساسی برای برنامه آرتمیس ناسا خواهد بود که حضور پایدار در ماه را تا پایان دهه ایجاد می کند.
نوکیا جزئیات بیشتری را پس از نامگذاری توسط ناسا به عنوان شریک برای پیشبرد فناوری “Tipping Point” بر روی  ماه ، استقرار اولین سیستم ارتباطی LTE / 4G در فضا و کمک به هموار کردن مسیر حضور انسان پایدار در ماه ، اعلام کرد. سطح

این شبکه قابلیتهای مهم ارتباطی را برای بسیاری از برنامه های مختلف انتقال داده از جمله توابع حیاتی فرمان و کنترل ، کنترل از راه دور مریخ نوردان ماه ، ناوبری در زمان واقعی و پخش فیلم با وضوح بالا فراهم می کند. این کاربردهای ارتباطی همه برای حضور طولانی مدت انسان در سطح ماه حیاتی هستند.

شبکه LTE  نوکیا  برای ایجاد اتصال بی سیم برای هر فعالیتی که فضانوردان نیاز به انجام آن دارند ، امکان فراهم کردن قابلیت های ارتباط صوتی و تصویری ، تله متری و تبادل داده های بیومتریک و استقرار و کنترل بارهای رباتیک و حسگر ، ایده آل است.

مارکوس ولدون ، مدیر ارشد فناوری نوکیا و رئیس آزمایشگاه های نوکیا بل ، گفت: “با بهره گیری از تاریخ غنی و موفق ما در فناوری های فضایی ، از پیشگام ارتباطات ماهواره ای تا کشف تابش زمینه مایکروویو کیهانی تولید شده توسط بیگ بنگ ، اکنون در حال ساخت اولین شبکه ارتباطات همراه همیشه در ماه هستیم. شبکه های ارتباطی قابل اعتماد ، انعطاف پذیر و با ظرفیت بالا برای حمایت از حضور پایدار انسان در سطح ماه کلیدی خواهد بود. با ساخت اولین راه حل شبکه بی سیم با عملکرد بالا در ماه ، آزمایشگاه های نوکیا بل یک بار دیگر  پرچم پیشگام نوآوری فراتر از حد معمول را برای این شرکت به ارمغان می آورند. “

 

 

از طریق درخواست Tipping Point ، اداره ماموریت فناوری فضایی ناسا به دنبال فن آوری های فضایی توسعه یافته در صنعت است که می تواند توسعه توانایی های فضای تجاری را تقویت کند و از مأموریت های آینده ناسا بهره مند شود. مشارکت های خصوصی که از طریق انتخاب گزینه های Tipping Point ایجاد شده است ، منابع ناسا را ​​با مشارکت های صنعت ترکیب می کند و توسعه فن آوری های مهم فضایی را تحت تأثیر قرار می دهد. ناسا قصد دارد از این نوآوری ها برای برنامه آرتمیس خود استفاده کند ، این عملیات برای ایجاد پایداری در ماه تا پایان دهه آماده می شود تا برای سفر به مریخ آماده شود.

نوکیا به عنوان یک رهبر بازار در فن آوری های ارتباطی Point to Point برای ارائه دهنده خدمات و مشتریان سازمانی در سطح جهان ، شبکه های مهم ماموریت را که توسط فرودگاه ها ، کارخانه ها ، صنعتی ، اولین پاسخ دهندگان و سخت ترین عملیات استخراج روی زمین ، برای اتوماسیون ، اتخاذ و توسعه داده است. ، جمع آوری داده ها و ارتباطات قابل اعتماد با بکارگیری فناوری های خود در سخت ترین محیط ها توسط آزمایشگاه های نوکیا بل ، عملکرد و راه حل را تأیید می کند و سطح آمادگی آن را ارزیابی می کند و آن را برای زمینهای آینده و بهینه سازی بیشتر بهینه می کند و شاهد این خواهیم بود که این شبکه ای نوکیا خواهد ساخت به خوبی کار می کند.

منبع 

WWW.NOKIA.COM

این خبر را می توانید در این لینک ببینید.